Att skriva den bästa romanen!

Detta är ett ämne som jag har sett på flera bloggar jag läser de senaste tiden.

Då berättar Katerina Janouch i sin blogg hur man lätt och snabbt skriver en roman på x tusen tecken. Malin Persson Giolito berättar något liknade, mer om kampen men att det ändå inte verkar så svårt att skriva en roman.

Varför är det då så lätt för dessa kvinnor?

Malin har jag inte läst än men jag har pratat med henne på Bok och Bibliotek i år. Katerina är någon vars böcker om Cecilia Lund jag älskar. Men jag blir lite ledsen när dessa tjejer förminskar bokskrivandet.

Jag har för mig Björn Ranelid skrev sin första bok på 16 år eller liknande.

Är det lättare för två kvinnor som redan verkar vara ett namn att lyckas skriva? De vet att deras bakgrund och namn (mest Katerina då) inte är ett lika stort hinder som jag tror att mitt namn kommer vara. Charlie Cramer är ju inte så många har hört talas om. Låser jag då mig själv? Ger man då upp innan man ens försökt?

Vad tror folk? Är det lätt att skriva en bok? Jag kommer en dag tacka min Gud och min ängel att jag då har lyckats! Folk tackar sin stjärna och då passar denna bilden. Sen längtar jag till december och alla ljus och vackra färger.

Lev väl alla fina!Min lyckliga stjärna

One thought on “Att skriva den bästa romanen!

Lämna gärna din tanke

