Husmorstips! eller för alla med lite hemintresse.

Min T går alltid tidningsrundan när vi är och handlar.

När händer och armar åter igen är fulla av saker, för någon korg tog jag inte. ”Skulle ju inte ha så mycket”

Då vill han alltid gå ”tidningsrundan” Jag är inte såå intreserad av Traktor Power och Classic Traktor så jag går några steg till, suktar alltid mot Minnenas Journal

vacker tidninga

Tar lite på pappret och önskar att jag premurera på den. Tittar lite snällt på T som inte denna gången heller erbjuder sig att köpa en endaste tidning. All denna önskan om en tidning till jag la ögonen på denna tidningen i hyllan!

Ni vet alla tips som folk skickar in till Allers eller som i detta fall Hemmets veckotidning! Samlat i en specialtidning! Underbart!

För att lyckas som husmor verkar du behöva två saker!
Potatismjölets frysande

Du behöver potatismjöl och en frys! Eller som i mitt fall här, potatismjöl på frysen! Ett par tips ur tidningen:

Får du fettfläckar i kokboken, strö lite potatismjöl och vänta en stund och blås sen bort mjölet så ska fläckarna vara borta. Likadant om du fått i för lite mjöl i en deg ska det visst vara bättre att stoppa i lite potatismjöl istället för mer mjöl.

Och sen var det frysen ja… Alltid de klassiska tipsen om att lägga ost eller chocklad som ska rivas i frysen tio minuter innan, då blir det lättare att riva men sen fanns det tips jag absolut ska testa som;

Att frysa in portionspåsar med kaffe, sen är det bara att ta fram några små påsar, när du väl ska dricka kaffe. I stället för att ha
ett paket kaffe som räcker i månader och tappar smak.

Du behöver även en frys när du ska frysa in vindruvor inför en fest.
De kan du sedan använda som isbitar i välkomstdrinken.

Så vi spring och köp 612 tips för 29 kronor!

Som många andra har jag även fått Allt i hemmet Lantspecial hem i brevlådan. Det var lycka och tips i massor. Ägnat några timmar åt husdrömmar och idé-spånande med Mr T och hans päron.

Den här bilden lånade jag av Julias vita drömmar Kanske en blogg att kolla upp? Vem vet!

Lämna gärna din tanke

