2011 Året med stor Å? Eller en i raden

Anna funderar på om Kommer alltid år som är större?. Det är en väldigt bra fundering.

Jag har funderat i samma banor många gånger.
Mina bästa år och avgörande år var 1994, bästa sommaren, första kärleken, förstörde mitt knä för många år frammåt.

Sen kom 1999, sorg och uppbrott från barndomen, börja högstadiet och början på tunga! år. Men 1999 var också lyckligt år. Det var flum, Hippietid och självständighet.

2001. Stort scoutläger, jag och min brors relation förändrades och blev mindre bråk och mer scout och förtroende relation. Jag insåg att någon kunde vara kär i mig, jag konfirmerades, döptes och stod upp för min tro.

2001, snart tio år sedan! Vad har hänt på tio år för dessa människor?

2002, var avgörande i utbildning. Svetsare, Elektisker, Entrepenör, Ekonomi? Estet. Ulricehamn eller Borås? Jag träffade militärer, var på T2 i Skövde och jag blev Charlie!

2005 Student, säkert ångestladdat men jag tyckte studenten och allt det var äventyr, frihet och saknad. Fram till 2011 fram till nu. Rullade allt på men NU?

Kommer 2011 vara ett år som blir Året med stort Å?

Så är det! Jag tyckte 2001 var det bästa året! Innan dess var det 1994, och på sätt och vis även 1999. Sen kom 2002 och 2005! Det fortsätter så tror jag. Men årtalen kanske kommer mer sällan med livsavgörande beslut.

Lämna gärna din tanke

