Till min hemliga vän!

Jag är ju som sagt med i Pocket och Prassel 5.0 och här är frågorna från förra gången. Blir nog rätt lika denna gång.

Vilken genre eller författare gillar du bäst? 

Är ungdomsböcker en genre, eller memorarer? Kärlek i alla former älskar jag att läsa om. En bok ska ge mig något efteråt, tankar eller en god känsla. Katerina Janouch och Katarina won Bredow är favoriter. Mark Levengood och Hans-Erik Hellberg. Kristna böcker som Tomas Sjödin och Runar Eldebo

Vilken genre eller författare är du nyfiken på?

Oj, det är svårt. Har precis läst Anne Holts barnbok, lite nyfiken på hennes vuxenböcker eller Lisa Marklund fast tror ändå inte att jag gillar det. Lite nyfiken på fantasy men tror ändå inte det är något för mig.

Vad har du läst, men tänkt ”Aldrig mer!” om..?

Kommer inte på någon nu.

Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?

Mark Levengood, men har alla. Däremot Kram-serien av Hans-Erik Hellberg, gärna de gamla. Samlar även på ”Nalle Phu och håningsträdet.” Samlar på Katarina Von Bredow men har inte så många fler än hennes två senaste.

Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?

Nä det finns det inte. Ville inte kopiera TidningsIdas idé. Men jag har inte läst jättemycket i år.

Annat litterärt, värt att veta..?

Som sagt kära läsare av denna lista. Inget som är tungt! Kära bokkompis, var inte rädd för att skicka barn/ungdomsböcker. Drömjobbet är ju ändå på Barnens Bokklubb.

Vad äter du för godis?

Det mesta, CHOKLAD! Är dock allergisk mot allt som är Rött, typ ferarri bilar, Gele hallon. Sen också mot nötter.
Står det ”spår av nötter” äter jag det. Men inte om det står ”spår av jordnöt och hasselnöt”

Jag tål och älskar mandel.

Naturgodis – ätbart eller inte..?

Det är klart ätbart, säger bara bananchips och kokoschoklad!
Lite snårigt för det finns typ fyra grejer jag tål utav allt naturgodis.

Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?

Dricker främst kaffe, the är gott, men dricks allt för sällan. Älskar Chaithé och kanelthé

Hobby?

Jag pysslar lite med smycken och med scrapbooking, annars är det det mesta som faller på. Älskar att laga mat och att pilla i land. Är scout (aning passiv för tillfället) och gillar allt som är pyssel eggande och fantasitriggare.

Favoritfilm?

Romantik, Grease, Macken, Notting Hill, Madman och chick flick filmer.

 Favoritmusik?

Svensk musik som TAW och Winterdäck (Winnerbäck). Bo Kaspers, Rickard Wolf och kvinnor som Pernilla Andersson, Duffy, Melissa Horn, Maja Gullstrand och Peter Le Marc.

Stjärntecken? Favoritfärg?

Jungfru, men tänker inte på det så mycket och bryr mig inte så möe om det.

Färger är Orange och Grön, Blå och Röd.

* Samlar du på något?

Nallar och lite änglar.

Ska bli kul att se vad du hittar på! Fråga gärna om du undrar något. Gäller även du som inte är min hemliga vän! Var inte rädd att fråga om ni undrar något!

3 thoughts on “Till min hemliga vän!

  1. hej igen!
    Jag ska resa bort nu i helgen men i början av nästa vecka ska jag greja och dona med din bokpaket så snart har du den i din hand eller famn!
    Trevlig helg önskar din hemliga bokvän

    Gilla

  2. Uj uj uj!
    Ville egentligen bara svara på en fråga lite sådär spontant.

    ”Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?”

    Njaeee. Inte direkt. Men…
    Elsa Beskow & Inga Borg (Plupps skapare)

    Det var det jag ville ha sagt.

    Gilla

Lämna gärna din tanke

