Ska vi byta grejer, ska vi byta böcker med varann?

När jag som vanligt var inne på Barnensbokklubbs blogg hittade jag en spännande dag som infaller på torsdag, 19 maj!

STORA BOKBYTARDAGEN! Man tar med sig en bok som man läst färdigt, har den med sig hela dagen och sen när man ser en bok man vill läsa eller någon man vill prata med, frågar man om den vill byta bok med dig. Här kan du läsa mer.

Annars förstår du det mesta när du ser denna bilden:

STORA BOKBYTARDAGEN 19 maj

Här är schemat för vad som händer på olika ställen i Sverige. Jag kommer nog glida förbi Biblioteket i Jönköping mellan 12-19.

Jag är väldigt förvånad att jag hört så lite om detta, läser ju titt som tätt bokbloggar.

One thought on “Ska vi byta grejer, ska vi byta böcker med varann?

Lämna gärna din tanke

