Igenkännande mode som berör

Jag önskar alltid att jag var bättre på mode, bättre på att klä mig och därmed också ha mer rätt när jag uttalar mig i mode och trendfrågor.

Min favotidning i fler år var DamernasVärld. Då när jag läste den kändes det som jag hade mer koll. Men endel kompisar retade mig och trodde det var Svensk Damtidning jag läste.

Det som fått mig och tänka på den tiden då mina mode ambitioner var stora var att idag har verkligen twitter, instagram, bloggar och medier runt Borås fullständigt expoderat av ”Gaga feber”.

Lady Gaga hade på sig kläder gjorda av en kille från Textilhögskolan i Borås.

Modeskaparen Daniel Bendzovski (klicka på bilden för källa och mer bilder)

Det är ju stort och jag klickade vidare och hamnade då via lite omvägar på ett bildspel på Expressen. Bläddra lite slött tills jag kom till slutet. DÅ blev jag berörd!

Skaparen och Designern är Josefin Mellander.

Henne ska jag helt klart leta efter mer i framtiden. Älskar verkligen blandningen och det känns bohemiskt, kulturtantigt och nostalgiskt men ändå nytt! Jag blev glad, inspirerad och kände att jag skulle absolut kunna dra på mig i alla fall två av dessa kreationer!

—————————————————————————————————————————

När jag ändå tipsar på lite mode så kolla in Design by students. Det är flera årgångar Mode och textildesigners från Textilhögskolan.

One thought on “Igenkännande mode som berör

Lämna gärna din tanke

