Växande höstkänslor och blommande krukor

I sommar har jag jobbat som en blå, haft lite semester men har inte hunnit njuta så mycket av denna sommar. De dagar vi haft fint väder har jag varit inomhus bland icakassar och gula lökar.

Men nu när jag har fyllt år och hösten får komma enligt mig börjar jag fundera på vår trädgård som behöver bli hemtrevligare.

Så för någon vecka sedan såg jag ett grusat hörn vid vår veranda som kunde bli bra land.

Så igår blev det att fylla ut med jord och plantera två perenner från Cramers blommor. Jag hittade lite mer roliga grejer på ”Cramers” men det kommer ett inlägg om det senare.

 

 

Takplattor

Vi har renoverat lite av vårt tak och några övergivna takpannor blev bra ogrässkydd!

När jag sedan ändå var igång med jorden så planerade jag en liten snygg ”myggskrämma” också.

Vet du att lavendel kan hjälpa mot myggor. Ha en kvist bakom örat och slipp kliande °°bubblor°°!

Lämna gärna din tanke

