Blommande böcker blommar i hjärtat länge.

Jag har fått nys om ett nytt spännande tematrio från Lyrans Noblesser. Det handlar om blommor och böcker!

Berätta om tre böcker med en eller flera blommor i titel.

Det blir tre böcker jag inte har läst än men vill läsa!

1. Rosor, min kära, bara rosor av Mark Levengood.

Denna är de självklara ettan! Jag älskar Levengoods böcker, som är fulla av små små smycken av vardagen. Jag har inte köpt den än men det blir kanske på Bok och Biblioteksmässan om ett par veckor.

2. Det växer inga rosor på Odenplan av Per Wahlöö.

En bok jag hittade för två veckor sedan. På en skum loppis full med nyfikna hönor fanns Per Wahlöös novellsamling.

3. Sherryl Woods Blommor på Main Street

En harlequine bok som jag spontanshoppade när Mr T skulle köpa traktor tidning.

Ska bli spännande att dyka ner i mina blommande titlar.

Men vilken först?

20120911-134532.jpg

Tänkte göra en ny version av omslaget. Pennan istället för cigarett,
ringen fick bli som substitut till whisky och
laddningssladden så klart istället för telefonen! 

Lämna gärna din tanke

