I en bok på biblioteket!

Jag var och besökte Mullsjös kommunbibliotek för första gången i livet idag och passade då på att skaffa Lånekort. Drog vidare och efter ha varit hos Optikern en sväng för att kolla på lite häftigare bågar så såg jag skylten till Habo bibliotek och tänkte ”Varför inte två lånekort på samma dag” och så blev det!

JAG ÄLSKAR LÅNEKORT! Vad jag lånade på Mullsjö det kunde ni läsa om i förra inlägget. (Länkar för den late)

När jag gick runt i det betydligt större Habo kommunbibliotek mindes jag låg- och mellanstadietiden.

Ofta gick vi ner till biblioteket för att fördriva lite tid på våra lite friare lektioner. Jag och ganska ofta Madelaine gick runt och drog i bok efter bok. Madelaine hon läste alltid sista eller de två sista sidorna för att se om boken var bra eller inte.

Jag kollade på framsidan. Jag dömde boken efter omslaget…
och självklart läste jag även baksidestexten. Ett bra omslag är så enkelt att det drar ens uppmärksamhet. Som Trude Marsteins bok

Enkelt och inbjudande! 

Men det blev inte den boken som fick följa med mig hem utan Låt de gamla drömmarna dö av John Ajvide Lindqvist. Att jag ens kollade mot den boken är helt och hållet Frida Rosesund på Mörkerdottir förlags fel! När jag intervjua henne för mitt slutarbete på journalistutbildningen prata hon MASSOR, om bland andra John Ajvide Lindqvist. Men sen var det även baksiden texten som lockade mig idag!

Mina två nyförvärvade lånekort!

Lämna gärna din tanke

