Ja, jag vill leva, jag vill läsa ifrån Norden!

Nu är det åter dags för att svara på Lyrans noblesser! Tematrion handlar denna gången om Nordiska favoriter eftersom årets tema på Bok och Biblioteksmässan i veckan!

Så frågan är Berätta om tre favoriter från Norden – författare eller böcker!

Först tänkte jag ”oj, har jag läst något annat än svenskt? Sen kom jag på att min senaste recension var från en Norsk författare.

Men mina tre favoriter blir:

1. Brev från ljusårs avstånd av Jostein Gaarder

De flesta känner igen författaren från Sofies värld. Inte läst den men LÄS denna! Fin och absolut en bok jag vill läsa igen.

2. Alla böcker av Mark Levengood. 

Älskar hans små berättelse om familjen, släkten och hur dessa säger något mer om vår tid och hur det säger massor om oss människor!

3. Per Arne Dahl

Har faktiskt inte läst ut hans bok om Den stora kärleken. Men jag var på en föreläsning med han och Tomas Sjödin och vilka människor! Vill även läsa hans bok som han skrev efter Utöja.

(Här får jag senare lägga in en bild på något nordiskt) Men det blir efter torsdagens äventyr i Göteborg.

Då kommer jag bland annat träffa Tidningsida och mottaga mitt pris i hennes tävling JAG VANN!

3 thoughts on “Ja, jag vill leva, jag vill läsa ifrån Norden!

Lämna gärna din tanke

