Rosa, rosa är ingen ko, men lite om välbehövd KOsing. Rosa Bandet och Lady Thirty

Viktig bok inköpt på bokmässan! 

Jag jobbar på ICA i Mullsjö och där har vi redan någon vecka sålt rosa kassar till förmån för Rosa Bandet kampanjen i Oktober. 

Aningen betalar du 3 kronor, då går 1,50 till cancerfonden eller 10 kronor och då går allt till insamlingen. Jag blir glad för alla som väljer 10 an. I min lilla försäljningsundersökning flest män som ger tio kronor. Vet inte varför jag är så engagerad just i år men vill verkligen att alla samlar in mycket pengar till detta! Kanske för att jag i år orkar ta tag i det här med cancerfond och bröstcancer. 

År 2009 hade jag två nära kvinnor som drabbades. Båda lever. Innan dess har det varit två släktingar. ALLA lever. Jag är lyckligt lottad och tacksam att jag ännu inte känner någon som dött i bröstcancer och det kan bara bero på mammografi och bra forskning. För cancer är en otroligt hemsk och avskyvärd sjukdom! 

Kolla in Mekonomens utbud! En rosa bensindunk ska bli min i alla fall! 

Häromdagen fastnade jag på cancerfondens hemsida och läste om olika insamlingar, om årets produkter. Tyvärr var många av insamlingarna till folks minne. Jag funderade lite på om jag skulle starta en egen insamling,  men risken finns att det blir bara jag som bidrar.
SÅ tänkte inte den underbara Lady Thirty.

Gå in på hennes insamling och ge nu pengar! Man måste inte ge 50 kronor, går att ge mer eller mindre via internetbank!

Varje krona gör nytta! Det känner jag som sagt flera kvinnor som är bevis på det! 

One thought on “Rosa, rosa är ingen ko, men lite om välbehövd KOsing. Rosa Bandet och Lady Thirty

Lämna gärna din tanke

