Tidigt lyser skuggor och växelläsningen klingar.

Jag är i helgen iväg på Tidningen Pilgrims Höstmöte. Om jag förstått det rätt är Tidningen pilgrim en tidning om andlig vägledning. Höstmötet är på Bjärka-Säby utanför Linköping. För mig är det mest känt att Peter Halldorf verkar här.

Jag har aldrig gått med i Bjärkas rytm. Där man har korta andakter/böner flera gånger om dagen. Så blev rätt förvånad när jag igår var med på vesper och completotium. Mycket likt taisee gudstjänster fast mer växelläsning.

Igår var det mest musik och fika. Kommer skriva mer i nästa vecka om särskilt ett band/konsert.

Idag blir det föreläsningar. Jag har valt ett skönhetsspår. Handlar om att göra världen vacker.

Trodde jag anmält mig till något pingstigt men hamnade i någon slags avstressande mässning.

Efter dagens första ”möte” som var Laudes, ser det ut som det börjar ljusna. Skuggorna förstärks och skräms bort.

20121027-071537.jpg

I ett slott är skuggorna så påtagliga!

2 thoughts on “Tidigt lyser skuggor och växelläsningen klingar.

Lämna gärna din tanke

