Snart tror ni jag är en shoppoholic

Igår och idag blev det mysig shopping med syster! Det blev som jag skrev i går ett besök på en secondhand i Arlanda stad. Igår avverka vi även Chili i Uppsala. SÅ mycket fint fanns det där! Allra mest fanns det fina grejer till syster som snart ska flytta till hus. (Det smygkika vi också på) Sen blev det IKEA Uppsala med tusen andra. Alla var sugna på mat när vi också var det. De åt julmat och vi tog ”den vanliga” Kotlettrad med Bejja och pommes.

Vidare blev det tillslut Steninge Ladan och den fina julmarknaden på övervåningen.
Jag köpte inget men syster köpte julklapp till mig =0)

Julpeppas syster

Syster 

Idag drog vi oss upp ur sängen och åkte till mysiga Sigtuna! Det är julmarknad i Söndagar fyra. På torget stod luciakandidaterna och vi röstade. Stackars flickor. Stå i en timme eller två och bli röstade på.

Hela Sigtuna var pyntat och det var alla möjliga stånd med julgodis och dörrkransar. (En kransliknande grej kom hem med mig)

Julskyltning

Pyntat på stan

Någon privatperson som ville pynta en bit av gatan. 

Kunddragare

Smart drag av en av butikerna att ha en brasa tänd. Var rätt kyligt ute. 

Jag fick se mycket mer av Sigtuna och fler mysiga butiker. En av de var Underbara Ting.

På underbara tings hemsida finns även en länk till mer info om Sigtuna Julmarknad. Men varje söndag fram till jul. Typ 11-16.

Glad Charlie utanför en av alla fina juliga butiker! 

3 thoughts on “Snart tror ni jag är en shoppoholic

  1. Sv: Vad trevligt! Om du har vägarna förbi så kan du ju alltid titta in och säga hej, då i stället. Hoppas du gillade marknaderna. Själva Sigtunamarknaden blir bara bättre och bättre ju närmare jul det kommer, då blir det mer marknadsstånd och ännu fler människor..

    Gilla

Lämna gärna din tanke

