Att hitta muskler eller ständig förvirring i Habo.

Den här hösten har jag som endel vet varit väldigt mycket i Habo, jag har verkligen satsat på min blogg och på att skriva inlägg flera dagar i veckan. Jag har verkligen insett vilket bra ställe Habo är när det kommer till shopping. Det finns kläder och inredning i flera butiker och det finns leksaker och blommor. Sen finns det ett konditori som jag har skrivit om flera gånger om. Jag går alltid in i de flesta och kollar utbud och om det kommit något nytt.

I alla fall, en butik jag har kikat in i är Habo Bok och present och i höst har Kicki som äger butiken frågat lite hur jag har det med jobb (hängde väl där för mycket) vi prata lite och nu denna veckan och nästa behövde de extra hjälp.

Så nu i ett par dagar har jag sorterat böcker och sätt böckerna åter i bokstavsordning, riktigt kul MEN vad tid det tar! Jag sitter på knä en stund, sen behöver en kund hjälp eller vill betala. Upp igen och sen efter ett par minuter eller 20 minuter tillbaka till knäställning. Detta är träning av höga mått. Baklåren och ryggen har långt många fler muskler än jag visste. Att vara ny på jobb är ofta svårt och pirrigt. Mycket att lära och ofta får man veta hur man ska göra saker bättre. Det är lätt att ta det för mycket som kritik. Men det är så spännande att få hjälpa kunder att hitta julklappar. Hittills har det varit mycket far och morföräldrar som vill ge böcker till sina barnbarn. Flickor i 12-16 års åldern främst men också till en och annan pojke.

Så kom gärna och hälsa på mig! Eller fråga mig om böcker! Efter två veckor kommer jag kunna betydligt mycket mer!

Vi har även heminredning, pyssel, the och kaffe!

Fullt med böcker i mitt huvud! Men även musklerna är tränade! 

2 thoughts on “Att hitta muskler eller ständig förvirring i Habo.

  1. Halloj! Åh vad roligt med jobbet, där passar du ju perfekt! Kanske man kan få sig ett boktips här på bloggen??? Ska önska mig Kepler´s senaste bok när jag fyller år, de tidigare har varit ruskigt bra! Kraaam.

    Gilla

Lämna gärna din tanke

