Elli, Barkarn och andra personer!

I mina veckomål förra veckan skrev jag att jag skulle starta en ny serie här på bloggen.

Detta är en nygammal grej men jag gillar att tipsa om bloggar jag läser. Och jag har märkt att många söker på nätet efter tips på olika sorters bloggar. Denna gången startar jag min bloggserietips med lite personliga bloggar.

Två personer jag känner och två jag önskar jag kände!

Ellinors tankar och funderingar

Ellinor min kära Ellinor! När min inspiration tryter och när jag känner mig lite hängig så har alltid Ellinor något nytt och spännande på sin blogg. Nu har hon även gått med i samma bönegrupp som mig och det är härligt!

På hennes blogg hittar du vad hon gör i kreativa stunder på dagen, du får även del av hennes funderar som du ser på bloggnamnet!

Ellinor är även av de som peppar mitt skrivande på bloggen mest. Med hennes kommentarer, tänk om alla som läser min blogg kommenterade lika mycket som Ellinor! Gå in och ta del av hennes inspirerande bilder i vardagen.

Jelmbark (Länk borttagen då bloggen är borta)

Nästa person är Julia. Julia och jag gick journalistlinjen ihop. Julia är beläst och väldigt ambitiös. Just nu går hon på en bibellinje i Alingsås och i hennes blogg får du del av hennes vardag och allt roligt som bara en bibellinje kan innehålla. Klart läsvärd!

UnderbaraClara Alternativet du älskar

Behöver Clara någon presentation? Jag blir förvånad varje gång någon människa inte vet vem Clara är. I hennes blogg får du se en värld full av pastell, rena och naturtrogna bakverk. Vackra bilder som denna!

Förra månaden träffade jag henne i Värnamo när hon var och föreläste om Digitalt entreprenörskap! Under den eftermiddagen fick hon även reda på att hon blev årets Second hand profil. Det är Erikshjälpens pris och det var en rörd Clara som tog emot den nyheten i Värnamo. Men det bästa med Clara är hennes åsikter och hennes sunda tankar!

A pocketful of dreams

Den sista jag vill tipsa om denna gång är en till jag gärna hade velat känna! Fatima, jag har cramat om henne en gång i ett inlägg men aldrig mer än så! Fatima är nu gravid med sitt andra barn och är i nionde månaden.

Fatima

Hon är även del i ett STORT gäng värmlänningar som bor i Stockholm och som verkar gilla femtiotals vip på kjolar. Fatimas blogg är personlig och kanske en ”typisk mamma blogg” men det är något särskilt med henne blogg. Gå in och följ denna underbara kvinna!

Nästa gång jag återkommer med fler bloggtips blir det lite juligare personer!

Vill ni se mina gamla tips gå in på min kategori BloggSerieTips

Lämna gärna din tanke

