Läslöften, utmaningar och Författarfemman

Jag läser allt fler bokbloggar. Det är verkligen en STOR värld. Jag har varit med på några tematrios av Lyrans Noblesser. Och fler lär det bli 2013. Jag är ingen bokblogg, men några gånger per år dyker det in en och annan recenserad bok. Vet inte om det kommer bli fler böcker som recenseras i år eller färre men något som jag igår hittade var

Författarfemman! Det är om jag förstått det rätt Malins bokblogg som startat denna utmaning. Jag ska alltså välja ut tio författare jag redan har läst och vill läsa mer av, och sen är utmaningen att läsa åtminstone fem av dessa under 2013. Eftersom detta är min första läsutmaning NÅGONSIN så ska jag vara snäll.

fc3b6rfattarfemman

1. Katerina Janouch

2. Mark Levengood

3. Tomas Sjödin

4. Katarina von Bredow

5. Martina Haag

6. Philip Yancey (Kluven kärlek till denna man,
men vill ge honom en ny chans)

7. Christoffer Carlsson

8. Dorothy Koomson

9. Carin Hjulström

10. Anna Gavalda

Många Piratförlags författare blev det!  Men en och annat utländskt. Det var även svårt att komma på så många som tio författare jag redan läst, gick in hos Tidningsida och kolla hennes lästa 2012 och 2011, så löste jag de sista tre. Det finns så många utmaningar man kan haka på. Boktolvan och Hyllvärmaren. För att komma igenom alla olästa böcker jag har skulle jag behöva vara med och pressas lite. Men sen är frågan som många ställt sig i dessa summeringstider. Är bokläsning en tävling, press eller rent nöje? Fast jag kanske ska vara med i någon mer… hmm nej!

Vill du också återse gamla vänner? Gå med i Malins författarfemma.

3 thoughts on “Läslöften, utmaningar och Författarfemman

  1. Koomson skulle jag med vilja läsa mer av. Av Janouch har jag läst och tokälskat hennes serie om Cecilia Lund, men det finns ju fler saker hon gjort som jag gärna vill läsa också.

    Kul att du hänger på! Det är ju en ganska ”snäll” utmaning och eftersom man återser sina favoriter blir det förhoppningsvis lustfylld läsning samtidigt som man utmanar sig själv.

    Gilla

Lämna gärna din tanke

