Kultura mig hos syster yster!

Min syster och hennes FF har flyttat till hus och där var jag i helgen. Vi åkte som ni sett i tidigare inlägg även till Rättvik/Mora/Oxberg för att syster skulle åka Tjejvasan.

När vi i söndags kom ”hem” aning slöa och sega efter flera dagars bilsittande och friska luft utmaningar så gick vi en liten promenad runt området för att inte försoffas (försängas) helt.

Mitt i villaområdena och promenaden hittade vi en Runsten.

bild 1

Spännande historia bakom stenen och texten också!

bild 5

bild 4

De borde fylla i lite här och där!

bild 3

Tillsist en liten bild på mig!

TACK syster för bilder och en härlig vinterpromenad! 

3 thoughts on “Kultura mig hos syster yster!

  1. Väldigt nöjd med bilderna faktiskt 😉
    Vi får åka till Smedby här i Väsby, det är oxå nåt gammalt ställe och fint skogsområde (jag har plockat blåbär där en gång, till min 25-årsdag faktiskt 😉
    Cramisar

    Gilla

  2. Fina bilder! Och intressant med lite historia. Efter att jag läst ditt inlägg upptäckte jag massor med runstenar jag inte tänkt på här i Uppsala:)

    Gilla

Lämna gärna din tanke

