Listan på inlägg fylls på men texten förblir oskriven.

Ännu en antitext kanske.

Men de senaste dagarna har jag dragit mig igenom 900 blogginlägg (IGEN) och det var liten dipp där med blogloving. (Följ gärna)

Jag följer själv 71 bloggar och har ändå tagit bort några stycken. Så det är inte svårt att komma upp i ett par hundra inlägg om jag inte läser varje dag. Förra gången gav jag mig den på att kommentera en massa också. Men inte denna gången.

För övrigt är det lite kul med vad man skriver för namn när man kommenterar. Vet inte om det var LadyDahmer eller Elaine Eksvärd som tyckte man skulle berätta lite om sig själv genom sitt namn. Jag brukar ha något i stil med ”Charlie CS- Kulturtanten som Cramas eller.

Bild 3

 

Lite olika ordning och så på orden. Men ger de orden en bra bild av min blogg? Inte direkt. En anledning till att jag varit lite dålig på att uppdatera på bloggen är just att jag funderar så mycket på vad jag vill skriva, hur vill jag profilera min blogg?

När jag läser mycket bokbloggar vill jag skriva mer om det, när jag inspireras på diverse illustationsbloggar vill jag länktipsa och skriva om kreativa saker. Men allra mest när jag läser åsiktsbloggar vill jag skriva mer texter om vad jag tycker om ämnen. Vill dela med mig mer av mig, men det kanske passar bättre på min personliga/privata blogg?

SEN har vi ju den där matbloggen! Kliar i fingrarna att skriva mer sånt. För jag inser rätt snabbt att detta kommer aldrig bli bara en ren och skär kulturblogg…vad det nu är för något? Men vill ni ha mer tips på saker som händer på olika stället. Saker som sker? I Mullsjö/Habo/Jönköping/Borås/Stockholm/Papa Nya Guinea??

Vill allra helst skriva tankar just nu.

Idag har det föresten varit fullt hus här! Den underbara och älskade familjen M har varit här!

I tystnaden och saknaden efteråt blev det lite pyssel för min del.

IMG_1453

Detta plus ett till blev det! Får fota det andra om ett par dagar, på hemlig plats!

Lämna gärna din tanke

