GULd värd för en allergiker!

Precis i början på året och januari hade jag ett blogginlägg som heter Kanske inte som fadren men väl Husfadern.

Där lovade jag att under 2013 handla av minst tre Sjuhäradsproducenter.

Förstå min glädje när jag igår upptäcker att en av Sjuhäradsmat står på torget i Mullsjö. EJ Farm

P1030646

Deras logga är en lite galen kossa. Så söt!

Jag pratade lite med ägarna och de fick ställa upp på bild de med! De gör mest sylt, marmelader och Go dricka. Men deras stora ”grej” var tydligen Glass på sommrarna. Så det får försöka bli ett besök i sommar i Kölingared.

EJ

Pinsamt nog glömde jag fråga vad de heter men tänkte att det säkert fanns på hemsidan.

Hem fick jag med mig en burk inlagda gulbetor för 50 kronor burken och en stor flaska Go dricka Blåbär för 25 kronor flaska. Det är så bra när jag som allergiker kan få fråga om ursprung och se på innehållsförteckningen så jag tål alla ingredienser.

Min lunch igår blev färggrann!

P1030653

Jag hällde i liite lite Ramlösa citron för att blanda ut Go drickan. Blev toppengott! 

Så nu har jag handlat av en Sjuhäradsproducent. Två i listan kvar! Och många många fler i trakten finns!

Lämna gärna din tanke

