En febrig kassörska erkänner!

Jag har återigen åkt på en förkylning med hård hosta, ont i halsen och annat gottit som jag drabbats av förut denna låånga ”vår-vinter”

Vårvinter, har aldrig tänkt på att det finns något som är vår-vinter innan men eftersom jag följer många norrläningar nuförtiden och de har särskilt i år skrivit om det. Då kan jag inte annat än hålla med om att det finns en årstid mellan iskall vinter och pollenfylld vår. För den som följer mig på instagram (KulturCramer) har sett fin bild på en förkyld Kulturtant.

Jag är en väldigt varm person, eller host host. Jag är en person med hög kroppstemperatur. Tror min normaltemp är på 37,5 och då andra har feber är jag normaltemp. Detta gör att jag alltid känner mig varm och klarar av att gå runt med feber utan att bli sängliggande. Som igår när jag hade lovat att jobba några extra timmar på jobbet. Jag kunde inte riktigt med att ringa och sjukanmäla mig. Så det fick bli FeberCharlie i förbutiken, självscanningen och kassan mellan 15-21.

Hur man jobbar med feber!

Du hör dåligt! Tänker segt, förstår inte vanlig svenska och inte norska, brytande svengelska eller korthuggen SFI svenska.

Blir nästan lite otrevlig, eller otålig på krånglande kunder.

Scenario 1 igår:

Kund kommer fram ger dig en tian lott och en triss och säger

– En tian och en triss sen.

Jag i mitt stilla sinne ”det ser jag väl att det är en tia och en triss” Skrapar ”den förbjudna koden” och ser att det blev vinst.

Trycker in vinsten på 40 kronor och ska ge tillbaka när hon säger:

-Jag sa ju att jag ville ha en tia och en triss tillbaka. (lite irriterat)

– Jag trodde du menade att du gav mig en tialott och en triss, för det såg jag ju att det var. Men det är inga problem, här får du lotterna så tar jag pengarna.

Förvirrad kund går därifrån.

Jag kan fortsätta i oändlighet hur mycket konstigt som gjordes och sas av mig igår!

”det blir 1400 kronor” Trots att det står 14 kronor. 

 

Banner tankar

 

En banner jag gjorde i torsdags till min första lilla blogg. (Där jag typ aldrig skriver)

One thought on “En febrig kassörska erkänner!

Lämna gärna din tanke

