Mingelkväll på Grafitgrå Industri

Det blev onsdagskväll och jag utnyttjade min lediga vecka till att göra roliga saker. Hos frisörskan tidigare den dagen så berättade jag om att det var bra att jag blev fin för jag skulle på mingelkväll, själv. Hon blev imponerad att jag gjorde saker själv, hon tog sig inte för sådant!

Väl iväg mot andra sidan Vättern och Kaxholmen insåg jag att jag var ute i lite för god tid. Som tur va… Av en slump hittade jag förbi Rudenstams gårdsbutik. Där hade jag aldrig varit men velat åka så många gånger! Det blev köpt både gula morötter (trodde jag drömde) och Gloster äpplen. Rotfruktschips och en svartvinbärsdricka slank också ner i kassen hem.

För att göra storyn kort. Jag hade svårigheter att hitta till Grafitgrå industri. Det ligger på Vistakullevägen 1, eller i närheten av Tågmuseet, mittemot en kyrka, nära vattnet. Mot Skärstad, följ Kärrliden, se skylt mot Vistakullevägen, svänger vänster och DÄR är det.

Grafitgrå

Väl inne mötes jag av kvinnor i full fart. Åt ena hållet fanns Hår & Co och andra hållet stod ett dignande bord med smycken från MOX design. Väldigt snygga smycken, de flesta med kristet budskap. När jag tittade rakt framåt såg jag kvinnor stå och prata och några stod i fikakön till Sajros Kök.

Mox bord

 

MOX

Alla dessa kvinnor jag inte hade träffat innan men efteråt, när jag vant mig lite och skulle åka hem, kändes det som jag kände flera av dom. Så härliga och mysig. Jag hamnade av en slump in på Emmilie Bards blogg och där skrev hon om en mingelkväll där hon skulle prata om drömmar. Lät spännande och jag anmälde mig på Fejjan och åkte dit! Lite sur och förlägen när jag efter 40 minuter i Kaxholmen hittade dit. Men Emmilies prat och underbara kvinnor gjorde det helt klart värt det!

Hennes prat om drömmar kommer jag att återkomma till.

Emmelie och Elin

Emmilie Bard, bloggerska och föreläsare. Elin  Ginal, ägare av Grafitgrå Industri

En annan sak som gjorde det hela värt resan över Vättern var att Hår & Co hade utlottning av tre goddiebags!

Och jag vann nummer två! SÅ glad jag blev!

P1030687

Tack för en fin kväll! 

Lite saker fick följa med hem, men ska ge bort till syster min så kan inte visa än! Men påsen var snygg!

P1030685

One thought on “Mingelkväll på Grafitgrå Industri

  1. Vilken fantastisk dag du verkade ha. Önskar att jag kunde åka på utflykter med dig som ”förr i tiden” Men hoppas du kommer upp i slutet av månaden 🙂
    Då blir jag glad minsann!!

    Gilla

Lämna gärna din tanke

