Radionördens rapport är trånande!

Idag blev det äntligen dags för SHF Jönköpings sista möte för terminen. Det är alltså kulturföreningen jag är med i Jönköping.
Sista gången för terminen är alltid lite speciell. Idag besökte vi Sveriges Radio i Jönköping. Det var roligt att se deras nya lokaler i gamla brandstationen.

P1030818

När vi kom in i en studio, kände jag mitt hjärta slå och mixerbordet stod där och gav mina ögon och fingrar upphetsande ryck! Ville direkt ta på mig hörlurarna och börja sända! Rycka i Mandozi bordet och lägga upp spellistor i Digas körprogram. SUCK!

Det var en god blandning på åldrar många över 65 men också en hel del under 55. Våra värdar för dagen var Lassos producent Karin Selldén och Magnus Nilsson.

P1030817

Två radioprofiler i Jönköping. Lasso är det lokala eftermiddags programmet. Många av medlemmarna som kom i dag brukar tydligen inte lyssna så mycket på P4 utan är mer trogna P1. Men just därför var det många spännande frågor som kom upp. Varje gång jag är med på ett möte känns det som jag ska/blir tvingad att försvara min generation och motvalsa lite. Men samtidigt så finns det få gånger jag känner mig så kulturell och smart som efter en kväll med mina vänner i Humanistiska Förbundet.

Efter frågestund och reflektioner över mest Lasso. Blev det dags för oss att gå ut och ta de många steget mot resturangen En italienare och en grek.

P1030819

Där fortsatte diskussionerna om journalister i synnerhet och journalistik i allmänhet. Om bloggar, twitter och ungas mediavanor. Behöver jag säga att jag trivdes även runt det matbordet? Sen börja matgrannarna prata lägenheter och jag och Peter J fortsatte på ämnet SVF och efter en stund blev vi åter intresserade av grannarnas ämnen.

Dagen till ära blev det invigning av min brosch. Jag har bestämt mig för att blir en broschperson.

bild-9

När man har den på sig känner jag mig lite extra Kulturtantig.
Traderafynd för 21 kronor ink. frakt.

One thought on “Radionördens rapport är trånande!

Lämna gärna din tanke

