Orden som får boktarmen att skaka!

Definitivt slut!

Nu börjar mina hela veckor på Bok & Present Shopen lida mot sitt slut! Så mycket blogginlägg jag tänkt skriva. Jag står bland böcker och organiserar, katalogiserar och dammar och tänker ut det ena inlägget efter det andra.

Första veckan fyllde jag på böcker från vårt lager och då tog jag bilder med kameran, kollade i bokhyllan och hämtade de som fattades ute i butiken. Såå roligt arbete! Då och då hittade jag titlar på Bokrondellen (en hemsida för bokhandlar, förlag och andra) där det stor DEFINITIVT SLUT!

akvavit

Definitivt slut!

Det står detta och rödmarkerat och där står jag med ett exemplar! Det känns nästan lite förbjudet! Ofta handlar det om böcker som går på rea och då tar HELT slut.

Är det någon som förstår min känsla? Just denna bok av Torgny Lindgren kunde jag inte låta bli, utan fick följa med till Korpet.

Några få dagar efter att jag fyllt på hyllorna med tillfälligt slut eller definitivt slut böcker så kommer en kvinna in och rycker åt sig en bok av Sigrid Undset och då var jag tvungen att säga att den boken var DEFINITIVT SLUT!

One thought on “Orden som får boktarmen att skaka!

Lämna gärna din tanke

