Då kör vi igång Författarfemman 2014

Nu har jag uppdaterat min Kulturutmaning och Författarfemman för 2014.

Malins Bokblogg har åter i år Författarfemman och så här beskriver hon den.

Jag har valt ut 10 författare, varav minst 5 ska bli lästa i år.
Tanken med utmaningen är alltså att välja ut författare man redan har läst och tyckt om,
och sedan läsa minst 1 bok av varje författare under 2014.

fc3b6rfattarfemman

Detta är mina författare i FörfattarFemman 2014

Fem av dessa tio författare ska jag läsa böcker av igen under 2014.
Har böcker av alla dess hemma så borde inte vara så svårt!

1. Sara Lövestam

2. Mark Levengood

3. Tomas Sjödin

4. Jonas Jonasson

5. Martina Haag

6. Sonya Sones

7. Christoffer Carlsson

8. Dorothy Koomson

9. Katarina von Bredow

10. Anna Gavalda

Kulturmaningen 2014

Eftersom jag i vår och kanske hela året kommer vara utan fast och regelbunden inkomst måste jag skära ner på min kulturutmaning.  Men inte såå mycket!

Här är mina kulturella mål för 2014.

Under 2014 ska jag:

  • Gå på bio 10 gånger
  • Besöka fem utställningar varav två vernissager
  • Njuta av två  teaterföreställningar och två konserter.
  • Tre konstrundor/festivaler.
  • Sju museum ska jag under 2014 göra bekantskapen med!
  • 10 föreläsningar (helst gratis eller ingå i medlemskap)

Vill någon vara med så vore det jättekul!

20130223-172636.jpg

Lämna gärna din tanke

