10 saker jag är bra på.

Såg denna listan hos Cecilia Ödman. Det var träningsbloggaren ”Charlotta Sofia Springer & trimmar” som började för hon tyckte det hade varit för mycket om hennes nojjor och svagheter. Eller, jag känner mej inte riktigt bekväm med bilden av mej själv som en typ som inte tror ett dugg på sej själv, för det gör jag.

Cecilia däremot anser sig behöva bli bättre Med tanke på att jag levt med mig själv i över fyrtio år nu kan man tycka att jag lätt borde kunna rabbla minst 100 saker som jag är bra på, men jag fick anstränga mig för att klara tio. Däremot kan jag på rak arm ge dig 20 saker som jag inte är bra på. Varför gör vi så mot oss själva? Varför ser vi alltid det negativa men sällan det positiva?

Det är så sant som dessa tjejer säger. Lätt att komma på 20 dåliga egenskaper eller saker man är mindre bra på. Men här är mina 10 saker jag själv tycker jag är bra på:

  1. Jag är bra på att laga mat och

  2. att lyckas få till någon mat av det mesta, ofta till rätt många också!

  3. Att Cramas (det är faktiskt en konst att behärska)

  4. Att tala om för folk att jag tycker om dom eller att de är bra, att jag uppskattar dem eller att ge komplimanger.

  5. Att komma på bra presenter.

  6. Att prata inför folk! (ÄLSKAR DET)

  7. Att skriva, jag är nog faktiskt det!

  8. Att se saker ur olika perspektiv och tänka in hur andra kan tänkas tänka eller ta emot ord!

  9. Att föreslå och tipsa om böcker och tidningar folk borde läsa!

  10. Att hitta roliga örhängen! (Idag blev det ett par som såg ut som lyxiga pizzabitar och ett par som påminner om flugsvampar)

Vad är du bra på? Enligt dig själv!

One thought on “10 saker jag är bra på.

Lämna gärna din tanke

