En bok är en bok eller är det prylarna till boken som räknas? Tematrio

tematrioLängesedan jag gjorde Lyrans Tematrio, hade helt glömt av att den släpps på måndagar! Denna veckan vill Lyrans Noblesser veta
Själva boken är naturligtvis huvudsaken för de flesta bokälskare, men det finns faktiskt en del annat bokrelaterat som också väcker habegäret. Jag tänker t ex på hyllor, plattor, fodral, smycken, kuddar, kassar o s v. Berättar om tre bokrelaterade prylar du har eller vill ha!

1. Jag har några tygkassar med bokrelation som Lisa Bjärbos ”Allt jag säger är sant!” eller ”Vi måste sluta ses på det här sättet” Har en tygkasse som heter Kluven gjord av Anna Grundberg, den kanske inte är så bokig men tänkter på Strindberg när jag ser den!

1465325_472950272817499_2140957861_n

2. Nu till de jag vill ha! Och så klart vill jag ha bokstöd, de där sjukt snygga som finns med massor av författare, de är kanske inte jättedyra men har ändå inte kunnat motivera att lägga ut hundralappar på bokstöd.

3. Det sista bokrelaterade jag vill ha är en biblioteksvagn! Jag har skrivit ett helt inlägg om det (jag har hittat min bokhylla) såhär ser drömvagnen ut! Bild 4

Har faktiskt tillockmed diskuterat detta med min Mr T, han var inte direkt negativ till iden!

3 thoughts on “En bok är en bok eller är det prylarna till boken som räknas? Tematrio

Lämna gärna din tanke

