Snabb, snabb lååångsam snabb snabb, njuut

Igår var det en tempoväxlande dag! Vakna tidigt och hosta gôr konstigt, så jag seegade! Gick upp i all hast för trappan och ”slängde” i mig frukosten för att sedan komma in i seeg mood igen.

Duscha snabbt och sen blev det snabbt bestämt att vi skulle åka till stan och äta lunch jag och pappas fru. Vi tog en lugn lunch och gick sen runt i Borås i maklig takt. Kika in i små butiker och stora panduro. Blev 10 reapapper inköpta. Presentknallen blev två skyltar fattigare och kika även förbi en glasögonbutik.

orange

Älskar verkligen dessa orangea! 

Väl därinne inser vi att klockan är 16 och då blev det fart! Sladda förbi Hillared, av med Y, i med kaffe och ombyte för att trampa gasen i botten och ta sig till Rådhuset i Jönköping för ”Starta företags-träff” med ALMI med flera.

Där bestod mer tempoväxlingarna i mitt huvud. Ska jag klara av att starta företag, är det någon ide? Efter någon timme och några peppande samtal är beslutet mycket mer säkert! Har bestämt mitt företagsnamn (tror jag) och även en bra affärsidé/beskrivning.

Dagen avslutades i all stillhet med min älskade Mr T och vi pratade av oss tre kvällars diskussioner över en tallrik glass.

Idag ska jag skriva klart en krönika till STT och även stifta bekantskap med en lite tös och lillasyster. I kväll blir det sista samtalskvällen i Mullsjö om församlingen och församlings begrepp. Blir spännande. Just nu har jag mycket församlingstankar som ska ner på pränt en dag.

Till sist är jag väldigt nöjd med min nyinköpta kamera! Älskar att det ingick en fjärrkontroll för att kunna ta egobilder!

Morgonbild
Foto: Charlie Cramer

 

Däremot har jag fortfarande inte löst detta med inbyggda blixten! Ha en fin dag!

Lämna gärna din tanke

