Hjärnan på Charlie gåår runt runt runt

Igår söndag blev det två gudstjänster i Jönköping. Först i Immanuelskyrkan, mest för att den började 11 och jag var seg på att gå upp. Träffade flera bra människor efteråt, endel hade jag inte sett på ett bra tag och andra senast i lördags. Delade ut lite visitkort och blev peppad av flera att starta företag.

Det är många frågor och aningens tvivel på denna företagsstart. Men det är väl bara ren och skär feghet. Att gå på möten med ALMI, Nyföretagarcentrum och diverse andra organisationer är dels peppande men också rätt ångestfyllande. ”Varför behövs ditt företag, vad gör dig unik, vilka försäkringar har du tänkt dig?” och kan hålla på i evighet med frågeställningar. Även frågan hur mycket av mina egna funderingar jag ska visa här och hur det påverkar när eventuella arbetsgivare googlar mig.

Åter till söndagen. Efter kyrkan och kyrkkaffet drev jag runt på A6 och träffade även där en trevlig familj som gjorde mig glad.

Köpte en mine glasskål, för att dubblera den vi fick i bröllopspresent av Ugglorna (kompisgäng)

Vid 15.15 tiden var det dags att styra ambulansbilen (reg nummer 112) mot Pingstkyrkan och målen för dagen. Carl-Olov Hultby och Michael Johnson. Carl-Olov har varit riksevangelist i Missionskyrkan (nu Equmeniakyrkan) och jag tycker han är så rak och bra i sina predikningar.

Carl-Olov
Foto: Charlie Cramer

Igår predika han om hur Guds ord kan landa olika i människor. ”Liknelsen om sådden” 

Michael däremot har jag sett två gånger på föreställningen Växtvärk. Skrev ett inlägg efter första gången om hur hans röst har blivit en av mina favoriter, likt Tomas Andersson Wij, Tomas Ledin med flera. I Växtvärk föreställningarna hade Carl-Henric Jaktlund frontrollen och det var trevligt att igår inse vilken underbar människa och troende Michael är. Det känns verkligen äkta hans mellanprat och böner. Kolla in hans hemsida om du vill se eller höra honom!

Michael

Lika nära oavsett om han spelade piano eller gitarr!

Lämna gärna din tanke

