Några bilder från dagen. Om twitter, tomater och annat tjafs.

Jag är sjukt nöjd med min nya kamera! Det kanske kan låta knäppt men livet känns roligare och lättare efter att jag köpt en ordentlig kamera!

Just nu är mitt liv inne i ett roligt flow vad gäller post. Får mycket kul saker på lådan. Endel är klart sådant jag premunerar på, som noveller från Novellix, STT eller Sändaren men även tidningen Åter som vi fick i julklapp.

Sen är det kort från extra päron och reflexer från syster min. Ett och annat traderafynd (Mr T oftast skyldig där)

Idag fick jag även lite kul grejer jag beställt.

Tomatfrön

Det är nämligen så att jag började följa julbloggen Julpussar, och när julen sen var slut fortsatte Carina på en trädgårdsblogg istället. Och efter en bild på massor av tomater, där det fanns både gula och VITA tomater så var jag tvungen att forska vidare på ämnet. Jag är allergisk mot röda tomater och har sedan många år ätit gula. Men vita visste jag inte att det fanns. Så i år blir det två sorter och även en sort med vit Rödbeta.

Den andra bilden jag vill visa är ihopklipp av två. Jag är en periodare när det gäller twitter och är stundtals twitternörd. Denna källa till så mycket kunskap och skratt. Så jag har hört att även en bensinstation har börjat twittra och till min förvåning såg jag detta i rondellen i veckan.

FlaggaTwitter

Det blev ett extra varv i rondellen och lite fotande.

Lämna gärna din tanke

