Roliga företagande grejer!

Jag har skrivit om föreläsningar med Connect Väst innan. Det brukar vara bra och inspirerande frukostmötet och ett och annat visitkort byter hand. Jag gillar deras idé och även om mailboxen fullständigt expoderar ibland finns ett guldkorn här och där!

I veckan testade jag inte bara en ny stad utan också det nya sättet att träffas. Lunchföreläsning!

Det var trevligt med en macka på Skövde Högskola och även att höra Marlena berätta om starten på sitt och Angelicas företag. Det var just därför jag åkte dit, för att bli peppad och utmanad att starta företag.

Provitalia

Hon var hela tiden i rörelse så detta blev den bästa bilden. 

Men det som absolut var trevligast var hennes del om hälsa. Jag insåg att ett stillasittande liv är väldigt lätt att bryta och ändra på. Mycket skrämmande fakta men också en och annan ide fick jag med mig.

SÅ istället för att peppas mer i mitt nyföretagande fick jag en liten spark i baken att röra mer på mig.

Provitalia overhead

Vidare denna veckan har jag försökt få tag på skatteverket och bolagsverket. Lättare uppgifter har jag gjort! Idag gav jag upp efter 45 minuter. Men att maila tar en vecka! Sverige hjälper verkligen till och gör det enkelt att starta företag.

Dessutom fick jag reda på att jag ”vunnit” entrebiljetter till MEG, mediadagarna i Göteborg! Så om två veckor ska jag inta Svenska Mässan, måste bara fixa boende billigt och fundera på transport! Men ska bli så kul! Massor av spännande seminarie och föreläsningar. Även en hel del gratis. (Vann ”bara” entre inget seminariepass)

Till sist vill jag dela med mig av onsdagens utdrag ur Bloggportalens statistik!

Skärmavbild 2014-02-19 kl. 23.37.18

Älskar Bloggportalens möjligheter att kolla på listor och även att hitta nya bloggar via deras olika sökalternativ.
KulturCramar ligger alltså på plats 32 i Sverige över Regionala bloggar! Stort för mig!

Tack för att ni läser mig till topplistor!

Lämna gärna din tanke

