När jag sänkte medelåldern med typ 47!

Idag har jag varit på KulturCafé! Det passar KulturCramer! På dagens program stod det ”Historier, skrönor och dikter på västgötska”. Det var säsongens första KulturCafé på Sjöhaga Pensionat i Furusjö, och vilken start!

Bosse i pinnahemmet

”Bosse i Pinnahemmet”

Bo Carlsson, varvade dikter med roliga historier. Vi skratta så vi tjöt och gubben brevid mig fick andnöd flera gånger. Det gick i ett rasande tempo, så det gällde att hinna skratta klart innan han drog i gång igen. Med historier från hans liv och en och annan sägen så fick vi hänga med både på skogstur med ”öx och bågasåg” och hur det är att bli äldre och inte kunna hoppa över granahäcken längre.

Detta berättande på ren västgötska var en fröjd och jag sörjer ofta att inte fler tar sig tillfället att gå. Nu var det go beläggning på Sjöhaga idag men visst finns det fler som jag som är yngre än 69!

Utanför

Fotade var vi som kom fem i fick sitta! 

1509788_732721440095176_2021086712_n
©Sjöhaga Pensionats facebooksida

Så här såg det ut! Vi kollande in i salen från ett fönster. 

Men lugn bara lugn! Det finns många tisdagar kvar. Varje tisdag fram till 21 april klockan 14-16 blir det program och kaffe med dopp! Helt gratis alltså!

Programmet

Nästa vecka, den 11/3 blir det ”Ett år på Vättern som tillsynsman”

Nästa vecka låter kanske lite segt men tror av erfarenhet att jag kommer lära mig massor då med! Det är det som är så fantastiskt med att åka på föreläsningar och ”dagledigträffar”. Du träffar ”hejjiga” människor, pratglada och livserfarna. Bra folk helt enkelt och du lär dig massor!

Sjöhaga KulturCafé

Roger och Charlott som har Pensionatet är så trevliga och förtjänar alla besökare! Det var på Sjöhaga som jag och T hade våran bröllopsfest! Mums! Charlott och Roger dukade fantastiskt fint efter våra önskemål, gjorde god mat och satte tillockmed upp vår tipspromenad ute!

Rubriken är löst citerat av Charlott, ”Trevligt att du kom Charlie, som du såg sänkte du medelåldern med typ 47!”

2 thoughts on “När jag sänkte medelåldern med typ 47!

  1. Hej och så roligt att du hittade till min blogg Maskroskvinnan! Vi bor inte långt från varandra, förstår jag när jag kikar in här i din blogg. På Sjöhaga Pensionat har jag också varit. Ett riktigt mysigt och charmigt ställe.

    Ha en bra kväll! /Anna-Karin

    Gilla

Lämna gärna din tanke

