Hej och välkommen till ”krampa fram ett inlägg”

När jag startade min Cramer cramar om kultur bloggen så hade jag någon idealisk bild av att så fort jag startade skulle massor av människor heja på och kommentera. ”Ge mig din tanke så får du min”

Det har inte riktigt blivit så och jag har verkligen svårt att veta vem det är som läser och vad som är intressant för er att läsa. Jag spretar en hel del och har ibland tänkt att det får vara så. Med ambitioner att bli en grym kulturblogg dundra jag in på scenen 2010, men jag vet fortfarande inte vad denna bloggen är för något. Jag kollade in en hel del kulturbloggar för ett par månader sedan. SJUKT TRÅKIGA!!!!

Det är nog ingen som orkar läsa så långa och invecklade texter och bara jag skriver om det så gäspar jag. Sen har jag varken läst kulturhistoria, litteraturhistoria, historia, konstvetenskap och diverse andra användbara kandidatprogram.

Jag kan se en tavla och beröras av djupet. Jag gillar oftast att se vad jag tittar på men en och annan färgdutt har berör mig massor.

När jag skriver om T eller främst vårt bröllop får jag massor av besökare. Vet inte om de hoppas på att få se en bild av mannen jag valt att leva livet med eller om ni är intresserade av bröllop?

Det är jag just nu, kaos och panik i hjärnan. Jag har precis startat ett företag. Men vet inte vart eller om vem jag vill skriva. Jag är aning handligsförlamad. Varje motgång blir en MEGA motgång just nu. Jag tror att jag kan skriva, jag vill driva företaget och hoppas mest bara på att någon ska ringa och säga att de har ett par artiklar de tror jag skulle kunna skriva bra! Och att jag skulle få bra betalt.

Men vem är det jag vill ska ringa? Hur ska de veta att jag finns. De flesta jag pratar med journalister så som vänner, tycker jag är modig och önskar mig lycka till. Jag önskar de skulle säga ”ring mig, jag har en grej till dig”

Sen är jag allmänt intresserad av så mycket. Det är därför jag hamnar på diverse tvivelaktiga föreläsningar. Jag blir ledsen och frustrerad över att inte fler kommer på bra föreläsningar om spännande saker.

Idag ska åter igen på KulturCafét i Furusjö. Det handlade om ”ett år på Vättern som fisketillsynsman” Låter lagom upphetsande men jag vet att jag kommer lära mig saker där, kommer känna att jag tillhör gruppen och jag jobbar på min allmänbildning.

Detta är kanske ingen kulturblogg utan en blogg om en blivande allmänbildad kulturtant!

Logga

Mitt företag! 

 

RESPONS TACK!

6 thoughts on “Hej och välkommen till ”krampa fram ett inlägg”

  1. Jag tycker d är spännande att höra (läsa) om vad som händer och sker runt dig och vad du ska hitta på. Tillexempel gillar jag din veckoplanering kring vad du ska läsa/träna/skriva/lyssna/se under denna veckan 😉 det som du skriver ibland.
    Heja dig!
    Cram

    Gilla

Lämna gärna din tanke

