Veckan och peppning

Så vad har hänt denna veckan för min del? Inte mycket får jag nog säga! Jag har kämpat på med mina sittsår i soffan och gjort mina försök att använda foten. De flesta gånger har det gått bra. Men några bakslag eller bakfall har det blivit.

Såg mig själv tillexempel för två timmar sedan ligga raklång på rygg, på marken efter ett försök att hoppa upp för trappan! Då sträckte jag nog bara till rygg och kroppen lite men foten klara sig. TUR!

Tänkte visa lite bilder jag tagit i veckan! Den första symboliserar veckan väldigt mycket!

Våfflor och bok

Bok, våfflor och disk!

Många stunder denna veckan har jag suttit på min höga pall i köket och läst bok, väntat på mat eller ätit mat. Men det går bättre och bättre att bara använda en krycka och stödja lite på foten. Måste dock vara VÄLDIGT försiktig så jag inte överanstränger eller drar upp något igen. Men måste säga att jag snart klättrar på väggarna! JAG!! Som är en riktig hemmasill och soffpotatis. Men börjar bli liite för mycket nu. Längsta resan jag gjort är till svärföräldrarna i Mullsjö för att äntligen duscha!

Almanacka

I veckan fick jag min beställning av underbara Anna Ileby! Hennes almanacka från 2011/2012. Denna ska jag ha som inspiration och drivkraft för att nå upp till ett av mina mål med företaget. Den är full av underbara och driftiga kvinnor. Främst bloggare. Älskar Annas bilder och har därför satt upp almanackan på ett speciellt ställe i vårt lilla Korp!

Emma

Precis vid fönstret ut mot vägen! Så att alltid ser den oavsett om jag sitter i soffan eller vid mitt pysselbord! Här ovanför Miss Mars är fina och vippiga Emma Sundh, en annan bloggare och främst journalist jag ser upp till. Hon har i dagarna kommit ut med sin andra bok och kan därför även tituleras Författare!

Innan för några år sedan hade jag svårt för peppande bilder med massa klychiga ord. Nu känns det som jag lever upp när jag hittar bra ordbilder. Som att dessa små planscher är min näring i företaget och min självkänsle byggande!

 

Har tillockmed på min pintrest en eget anslagstavla för BRA ORD! Kanske ska bjuda på något bra även idag! Inte bara på en vanlig måldag!

today tomorrow

Så ha nu en fantastisk kväll! Och morgondag! 

Lämna gärna din tanke

