När ”kransen” blomstrade av Vintage och kreativitet!

Livet som ”Stockholmare” eller förstadsbo hade sin absolut bästa tajming när det var Vårvimmel i Midsommarkransen förra veckan! Förstå glädjen när jag äntligen kom till Vintagefabriken där de underbara tjejerna Linda, Emma och Louise härbärgerar. Det var så fint som man kunde tro! Aning mindre men fullt av kärlek och fina hörn!

Byrå

 

Koffert

Galgarna är jag lite sugen på! 

Vintagefrisyrer

 

 I ett skåp hittade jag Vintage Frisyrer med häftiga Karoline på.

Emma och Linda

Dessutom fastnade två av Fabrikens donnor på bild. Emma och Linda!
Väldigt trevliga även i verkligheten! 

Elsa

Ännu en Vintagebloggare hittade jag. Elsa-Maria som jag känner sedan Linköpingslivet. Hennes blogg måste ni också gå in och kika på! Elsa Lisa Larson.
Här har hon skrivit om vårvimlet. 

Elsa tagit
Foto: Elsa-Maria Axelsson

Elsa lyckades fota en glad kulturtant också!  

Efter Vintagefabriken där jag blev en kasse, hårrullar och en bok rikare så gick jag några meter för att komma till Lyckliga Gatan. Där fanns förutom klänningar även möbler och notblad i stor mängd!

Klänningar

Nothäften

Jag gick igenom alla notbladen och där fanns många godbitar. Men inget fick hänga med hem. 

Lyckliga gatan

Den trevliga ägarinnan (som jag glömde fråga vad hon hette) och en gigantisk kräfta! 

Resan gick vidare uppför backen, och nerför backen och en sväng, där fanns en blomsteraffär men även en fin biograf!
Sista stället jag besökte heter Mimmi Staffs Möbelmakeri! Där var det summan av kreativitet i kvadrat! Verkligen ett tips om du åker till Stockholm och gillar Designtorget. Då är Mimmis stället för dig!

Fönster med krukor

Vill verkligen ha denna krukan! Så snygg! 

Moln

Vet inte om jag talat om att jag gillar moln?
Här var en skärbräda som jag gärna ställer på en hylla eller skär mina odlade tomater på! 

Basker stol

Har du en IKEA-stol så måste självklart stolen ha en basker! Eller hur! 

Mimmi Staaf

Sist i bildkavalkaden har vi Mimmi, vilken trevlig tjej! 

Lämna gärna din tanke

