För livet istället för sjukdomen! C-känsliga varnas!

DETTA INLÄGGET ÄR SPONSRAT GENOM ETT ARMBAND AV FORLIFE!


Jag har fått några erbjudande om blogg-sponsring till min mail. De flesta är folk som inte förstår värdet i ord eller bara vill tjäna på allt själva! Men för en tid sedan fick jag ett mail om jag ville ta emot ett armband och i gengäld skriva om det. Och när jag läst på kände jag direkt att detta ville jag uppmärksamma och tipsa om till er.

Tro å handband

Organisationen heter ForLife och säljer bland annat armband till förmån för Cancerforskningen. De vill också hjälpa folk att få en fot in i arbetsmarknaden genom praktikplats. Lär mer här på sidan ForLife.

Min mamma dog i Cancer för snart 5 år sedan och själva ordet C får mig fortfarande att stutsa! När jag stod i ICA-kassan blev jag såå innerligt trött på alla ”Fuck Cancer” armband och tröjor och så vidare! Det var som att få ett slag i ansiktet varje gång!

Men detta armbandet där står det FORLIFE! En daglig påminnelse att välja livet! Välj livet varje dag istället för att förbanna en sjukdom!

Två av fem gånger jag kollar ner på armbandet är det livet jag tänker på, blir glad när jag ser de färgglada pärlorna! De andra gångerna tänker jag på mams!

Hjärta

De andra gångerna tänker jag på dig! Söta mams! 

Är det någon annan som tänker som jag? Någon mer som blir mer arg och ledsen när hon ser tomma blå stolar i tv och reklamer än villig att öppna plånboken. Skrämseltekniken funkar inte på mig! Jag är så glad att Barncancerfonden har ändrat ditt fokus och fyller de tomma blå stolarna!
Organisationen UngCancer har haft tomma dödsannonser som de säkert tänker ska inge hopp! Men problemet är att jag som upplevt att folk dött i denna sjukdom, fyller i de tomma dödsannonserna med de som fått sätta livet till!

Men att betala 100 kronor för ett armband där det står FORLIFE det ger mig hopp!

DETTA INLÄGGET ÄR SPONSRAT GENOM ETT ARMBAND AV FORLIFE!
(Men tankarna och bilderna är min helt egna! ) 

One thought on “För livet istället för sjukdomen! C-känsliga varnas!

Lämna gärna din tanke

