Sveriges Radio P4 hade allierat sig med mina tårkanaler

Det finns så mycket att skriva om detta! Det finns så mycket ilska och trötthet! På söndag är det morsdag. I år sammanfaller morsdag med dagen min mamma drog sitt sista andetag och dog. Hon dog sekunderna innan jag hann dit. Vill man tänka vackert så var det som att jag mötte hennes själ i dörren in till pappa och hennes kropp.

Igår åkte jag från Hillared och mot Korpet och sen för vidare färd mot föreläsning med Humanistiska Förbundet. Bästa P4 Sjuhärad var igång och Jens Hult börja sjunga ”Precis som du vill”

Varje gång skapade sommaren 
en plats för dina ben att gro igen
Men nu ska allting skrivas om
du springer inte mer

Det finns en plats där vi kan träffas sen
Och prata om den sista sommaren
Men tills dess ska jag skriva om allt som sker

Under tiden börjar jag gråta. När jag börjat andas normalt igen börjar Pontus och Amerikanarna med Min bror och jag. En låt jag alltid gråtit till.

Bilradion börja skrapa och tydligen var det någon annan P4 station som fick för sig att Black Jacks och Inget kan stoppas oss nu var ett bra val. Mammas låt hon kunde lyssna på i EVIGHETER på repeat.

Helt klart vill jag säga att det är tungt just nu! Fick ett annat bakslag när jag kom hem och någon föreläsning blev det inte igår.

Återkommer med fler funderingar i ämnet!

7 thoughts on “Sveriges Radio P4 hade allierat sig med mina tårkanaler

Lämna gärna din tanke

