När idealen snurrar

För dig som följt min blogg en sommar vet att jag odlar mina grönsaker i uttjänta kobadkar. Förra året var det morötter (gula mest), palsternacka, rödbetor och kålrot.

Det är härligt att odla grönsaker själv och tillfredsställelsen att fortfarande plocka upp morötter är enorm! Ur frysen ska tilläggas.

Jag är på ständig jakt efter att utöka trädgårdslanden och förra året fick vi äntligen upp vårt växthus, dock sent så det blev mest basilika som fick värmas därinne.

Att mer och mer fundera på vad vi äter som vi kan odla själva är en ytterst attraktiv tanke.

Som UnderbaraClara säger i sitt inlägg Närmre mina ideal

Att leva efter sina ideal är kanske det mest tillfredsställande en människa kan ägna sig åt. Och just nu känns det som att jag kommit närmare mina.

Potatis1

 

PotatisT

 

Rabarber

Att då få dra upp ett nytt land som vi gjort i vår är underbart! Potatis och sockerärter! Blir lycklig i min lilla trädgårdsnördiga själ! Mitt största bekymmer nu är hur jag ska kunna ta vara på mina rabarber innan klockan 14 imorgon. Då drar denna kulturtanten till Norr!

Får fundera mer på vad man kan tänkas behöva odla!

2 thoughts on “När idealen snurrar

Lämna gärna din tanke

