Jag har försvunnit i fläder, citron och damm!

Senaste dagarna har jag gjort scrapkort, varit hos min pappa och röjt ut vinden på kyrkan och dessutom satt ännu en omgång fläderblomssaft!

Nu var det länge sedan jag skrev om Min Trädgårdsblogg som drivs av Carina. Jag lär mig massor om odling av henne och nu även en hel del om hur man tar tillvara på sina grödor.

I stället för att slänga citronen du haft till fläderblommorna så kan du göra som Carina och göra urgo citronmarmelad.

Det gjorde i alla fall jag idag!

Burk

 

Det blev inte mycket marmelad men tror absolut att den blir god, aning beskare än köpt. Ska bli spännande att ta denna egna citronmarmelad till lite scones.

 

 

Lämna gärna din tanke

