Alla springer omkring!

Men jag sitter kvar i min fina soffa. Dagen skulle jag spendera vid köksbordet med bokföring men dagen är inte slut!

Idag har jag fixat och ordnat (tar alltid tid det där!) och lagt upp mig på ännu ett nätverk, Driftig.nu. Mailat och allra viktigast är ändå att jag hämtat posten!…eller? I Lådan som var knôkad med saker fanns det fint material som ska bli beställda scrapcards.

Fast allra viktigast idag var nog ändå fikan med L, trevligt att Kyrkans hus i Mullsjö var öppet och knôkat med folk. Vi hann prata om semestrar och böcker! Tänk vad man hinner på knappa timmen. En kopp kaffe och en månads babbel.

På måndag börjar jag officiellt att plugga men har tjuvstartat lite i veckan. Men det är en hel del som ska falla på plats först innan jag kan slappna av och verkligen fokusera på pluggandet. Och självklart hoppas jag kunna göra lite mer åt min firma i höst. Tankar finns men ska hitta rätt folk och söka rätt ställen.

Det är mycket som snurrar i mitt huvud…som vanligt och längtar lite till nästa vecka när SEPTEMBER börjar! Älskar september fast jag vet att det är det i särklass galnaste månade varje år i mitt liv. ALLTID fullt upp men i år när livet gått lite på paus ska det bli skönt med lite stress och panik!

DSC_1321

 

Foto: Mr T, smink: Carin Arthursson och location KORPET! 

Nu kör vi ända in i kaklet denna hela sista sommarmånad augusti. Ser fram emot sensommar/höstmånaden September och peppar järnet! Föresten så ska jag försöka få in min sommarkrönika jag skrev för Borås Tidning. Har fått tillåtelse att publicera den här med!

 

Lämna gärna din tanke

