På bara några timmar genomskåda de Charlie

I veckan avslutade jag min första studiecirkel kurs som cirkelledare. Jag har haft en grupp på 8 personer och i sex veckor har vi lärt varandra om grunderna i hur man hanterar en dator och särskilt den med Windows 8.1. Det har varit varmt, stressande och fyllt av skratt! Själva kursen igår slutade även i lite kaos då vi lyckats lämna lite mer spår på de lånade datorerna än vi hade tänkt. Med lite panik-googlande och en stor mått av tur löste vi även det.

Titta vad mina söta 55 +are gav mig!

blommor närbild

En STOR bukett med blommor! Orange och röda. Dessutom mina favoritblommor!
Germini och rosor!

ttackkort

Men det finaste var nog ändå kortet! På baksidan av ett julkort skrev de.
”Tack för denna kursen och ditt tålamod med oss och datorerna =)”

Är inte det gulligt? De har förstått på bara sex veckor att jag älskar julen, blommor, orange och rött. Det är fantastiskt!

Känns vemodigt att jag nästa vecka kommer komma till Vuxenskolans lokaler på en tisdag och där kommer sitta helt nya människor! Men nya kunskaper och nya funderingar om datorer, windows 8 och internet.

Förhoppningsvis kommer Studieförbundet Vuxenskolan vilja ha mig även endel i vår.
Det är fantastiskt! Utmanande, utvecklande och underbart!

Lämna gärna din tanke

