Tomt och inget glädjande direkt!

Jag vet att man ska blogg fint och positivt för att få läsare.

Idag skiter jag i det!

För även om jag gärna har fler läsare och fler besök så vill jag ändå skriva av mig lite nu.

Min kloka mormor sa eller hotade alltid med ett visdomsord i stil med att om du börjar dagen med skratt kommer du somna med gråt!

Idag hade jag en HEL frilansdag. Jag har föreläsningar nu på måndagar, tisdagar och torsdagar. Så idag var det helt tomt!
Började rätt tidigt och gjorde schema för dagen och ställde klocka därefter.

20150312-003410.jpg

Det gick rätt bra till klockan 10. Hann inte riktigt klart men gick på min 30 minutare och segade mig fram till lunch. Sen tillät jag mig läsa Maja-Stinas bok liiite för länge. Drabbades av vårtrötthet aka Helt däckad och sov en stund och sen var dagen nästan slut. Kreativiteten försvann och efter fika och under andra promenaden för dagen fick jag mailet!

”Oj, hoppsan, beklagar att du ingen ringt dig och talat om att du är inte aktuell för tjänsten”

Badum! Fick inte ens gå på intervju på drömjobbet när det nu blev ledigt! Tänkte ägna mig åt en gammal karriär ett par år men skulle tydligen inte det.

Vet inte varför de inte ville ha mig och är bara ledsen och vill ge upp väldig mycket just nu. Tappa helt suget på att fortsätta mitt frilansliv också! Men vet inte vad jag ska göra istället.

Så nu är det ladda om och sura under natten i sömnen som gäller.

Besvikelse blir bara så stor i bland. Man inser bara fler grejer då som kanske borde vara annorlunda.

Men fram till 13 idag eller kanske tillockmed fram till 18 idag var jag superglad och stolt över mig och min dag!
Ha det fint alla söta därute!

5 thoughts on “Tomt och inget glädjande direkt!

Lämna gärna din tanke

