Måndags pepp!

Jag blev påmind idag via instagram om hur jag avskydde måndagar under några år. Varje måndag blev en påminnelse om att min mamma dog en måndag.

Varje måndag var jag helt matt i kroppen och hade jättesvårt att motivera mig att gå upp. Under tiden jag jobbade kvar som ungdomsledare kunde jag förskjuta mina dagar på måndagar och började först efter lunch. I efterhand måste jag säga att kroppen ändå är fascinerande hur den reagerar på sorg. När jag senare gick på min utbildning så började många måndagar med att jag slets upp av Mr T och blev tvingad upp. Olika skeden, olika jobb/utbildningar men hela tiden denna måndagsförlamning. Det är först i år som måndagsdeppen har bytts till måndagsPEPP!

Nu är jag lycklig varje måndag och längtar vissa helger efter att det ska bli måndag och jag får dra igång igen!

Skärmavbild 2015-03-30 kl. 12.00.11

Så sant att man måste tänka på dagar som en gåva!

Förra veckan var det full fart och jag tänkte göra en lite avstämning!

Det hände verkligen massor av skoj förra veckan! Jag hade tänkt bjuda på bilder från kundkvällen redan i torsdags men kaféet jag satt på hade krånglande internet så det föll in i ”göra senare” som inte inträffade. Jag tog bilder på TAW konserten, massor av bilder men jag är inte så nöjd med dem tyvärr. Fredagen som skulle bli effektiv och i skrivandets tecken blev en dag i bilen. Jag var i Floby och vände. Habo två vändor och dessutom åkte jag på förmiddagen från Hillared. (miljöbov jajjemän)

Helgen innehöll lite jobb, då jag var inhyrd som pysselkonsult/barnvakt i en kyrka. Riktigt kul att se barnen gå loss på påskgrejejer och alla deras kreativa lösningar på uppkomna problem. Sen förflöt helgen i allergidimma och tv-serie tittande!

Jag tror jag ska köra ännu ett försök på veckolista!
Så detta ska jag hinna göra till måndag 6 april! 

1. Gå till gymmet två gånger

2. Skriva fyra blogginlägg

3. Läsa! Kvittar om det är en bok eller 100 sidor! 

4. Fotografera

5. Tänka på att vara positiv! 

Påskkärring

One thought on “Måndags pepp!

Lämna gärna din tanke

