Cramer Cramar om Fröken Nanny Frö

Förra veckan var det dags för kund och inspirationskväll på Fröken Frö i Habo!
När alla andra kunder hade gått, var det dags för oss anmälda att ta över lokalen!

Fönster

Redan när jag kom dit och smygtittade in genom fönstret kände jag att detta blir en bra kväll! 

Ägaren Nanny hade laddat butiken med massor av tips och idéer inför påsken!
Hon visade flera påskbuketter och påskris som inte var så där klassiska med tulpaner och fjädrar!

Nanny i fartenVårbukett i ris

Det vanliga björkriset eller varför inte trollhassel med bara några få snittblommor!

Anställd

Sofie som jobbar på Fröken Frö hade bundit en färgglad och ”out of the box” bukett som visade upp och berättade om!
Sen fick vi också testa att binda tulpanbuketter. Det var kul att se alla kreativa lösningar och färgkombinationer!

bukett Bindning

Jag tänkte bjuda på några av Fröken Frö;s tips!

pensee och glas

1. Köp penséer och sätt i dricksglas! Jättefint när du ska duka!
Om du har odlat själva kan du med säkerhet även äta de små söta växterna! 

kransar

2. Rensa julkransen du gömt och köp lite nytt till påskdörren! 

romantisk trollhassel

3. Murgröna! Går att slingra vart som helst,
l
ägg till en ros eller två och några ljusslingor!

Tulpanbordet

Till sist var alla med och tävlade om Nannys fina kreationer, men tyvärr vann inte jag något! Fast jag hade en bra kväll ändå ;0)  Jag köpte med mig lite smått och pyssligt som jag förhoppningvis hinner pyssla med imorgon, långfredag!

Har du vägarna förbi Habo glöm för allt i världen inte att besöka Nanny och Sofie!

Fröken Frö på Facebook

Fröken frö på Instagram

Vill ni se mina andra ”cramande inlägg” klicka in här!

 

3 thoughts on “Cramer Cramar om Fröken Nanny Frö

  1. Så härligt ni hade det! Jag kunde tyvärr inte vara med 😦
    Kul att läsa om butiker på hemmaplan och Fröken Frö är verkligen värd alla rosor i världen tycker jag.
    Buketten som var ”out of the box” köptes för övrigt senare av mig och står hos min mamma. Hur fin som helst!

    Liked by 1 person

Lämna gärna din tanke

