Hur gick alla utmaningar 2014?

Vi har kommit en lång bit in på 2015, det är verkligen dags för mig att summera kulturella och litterär året 2014. Jag har gjort en hel del kulturella grejer, men varit dålig på att skriva upp och resencera det.

Jag lyckades gå 2 gånger på bio istället för mina 10 som jag hade som mål! Jag såg Hundraåringen (2014-01-11) och Hobbit 3 (2014-12-13)

Jag var flera museum och utsällningar. Jag såg 2014-08-11 Lars Lerin på Svenska Akvarellmuseet, var på vernissage med lovande grafiska designers. 2014-01-13 Slutet är nära

Fler museum jag besökte var Västerbottens Museum där jag bland annat såg en fantastisk utställning av Sune Jonsson och ”Sune Jonssons stipendiaten” Inta Ruka. När jag ändå var i sveriges norra delar var jag även på Gällivare Musee och säkert något mer som jag glömt!

Jag var även på Volvo Museet, 2014-08-10 och Repslagarmuséet 2014-08-12.

FOLK borde gå på fler muséer! 

Jag var inte på några festivaler eller Konstrundor men däremot SM i Poetry Slam. Men var på flera teaterföreställningar eller revyer bland annat Nyårsrevy 40 år. Jönköpingsrevyn. 2014-01-29
och Affärer och militärer 2014-08-17.

Dessutom en konsert med  Hillo i Glasets hus Limmared 2014-01-26

Läsutmaningen 2014

Malins bokblogg hade en utmaning 2013 och 2014.

Fem av dessa tio författare ska jag läsa böcker av igen under 2014.
Har böcker av alla dess hemma så borde inte vara så svårt!

1. Sara Lövestam

2. Mark Levengood

3. Tomas Sjödin

4. Jonas Jonasson

5. Martina Haag

6. Sonya Sones Vad mina vänner inte vet, Vad min flickvän inte vet.

7. Christoffer Carlsson

8. Dorothy Koomson

9. Katarina von Bredow

10. Anna Gavalda

Här är det bara att konstatera att jag läste sjukt lite böcker 2014! 

Så jag konstaterar att 2015, kommer bli ett bättre år! Det har redan gått tre månader och lite mer och jag har gjort flera kulturella grejer redan och har några grejer inplanerade!

Stam youtube

 

Klicka på bilden för att komma till min youtube kanal! 

Lämna gärna din tanke

