Två män jag ser upp till!

Det blev söndag och äntligen dags för releasefest gånger två! Dels var det release av Carl-Henric Jaktlunds tredje bok Bara den vilsne kan bli funnen och dessutom har den fantastiska Michael Johnson gjort en samlingsskiva som heter:
Sången ska aldrig tystna: samling 2005-2015.

Vid pianot

Michael Johnsson har texter som går rakt in i hjärtat
och en röst som berör på djupet!

Söndagens releasefest var mer av en gudstjänst med tårtkalas och signering. Men ack så bra! Först sånger av Michael! Han spelade de två nya låtarna på hans samlingsskiva. En av låtarna har släppts på Spotify och jag tror säkert den kommer spelas på radio! Nu går vi ut i sommaren!

Michel sommar

Med och spelade igår var också Viktor Olofsson men han fastnade dåligt på bild!

Jag pratade lite med Michael efteråt om att välja låtar från fem fullängds album. Det finns låtar som blivit en del av Sveriges kristenhets favoriter! Som sjungs om och om igen i kapell och kyrkbyggnader. Det finns låtar som spelats flitigt på radion och sen säkert även hans egna favoriter. ”till en början frågade jag runt men det fick jag lägga ner rätt snabbt, och nu har det blivit mer en skiva som pekar framåt”

Det finns låtar från alla albumen och det ska bli spännande och lyssna igenom den när den kommer ut! För det var så att igår på releasen hade inte skivan kommit från tryckeriet men jag hade inte hans senaste skiva så den fick följa med hem istället! Och samlingen kommer på posten inom någon vecka!

Carl-Henric

Carl-Henric entrade scenen och höll en predikan utifrån Johannesevangeliet 3:1 om Nicodemus och om att födas på nytt.
Men också utifrån sin bok (var ju ändå release av den) Carl-Henric pratade om tvärsäkra icketroende och tvärsäkra kristna.
Om de första lärjungarna som vi har som någon slags ”ideal” trots att de var människor som vi.
Tvivlande människor och som gjorde många fel. Han pratade om att vi förhoppningsvis även tar hjälp av Gud när vi famlar och känner oss vilsna!

Böcker

Carl-Henrics bok i travar!

Det var en stark gudstjänst med gott fika och framförallt så kommer samtalen jag hade efteråt ligga som bomull i mitt kulturtantshjärta länge! Jag har svårt att veta vad jag vill i livet men jag ska ta min längtan på allvar!

DSC_0144
Foto: Charlie Cramer Redigering: Anna Namnori Text: Michael Johnsson

En låt av Michael jag hört antal gånger men som verkligen sjönk in i söndags!

Till sist måste jag bjuda på en bild på två män jag ser upp till!

Michael och CarlaLite suddiga och i farten men ändå så glada!

Drivna av kallelse är de båda två! Mest är jag imponerad av Michaels djup och Carl-Henrics träffsäkerhet! Det är två män som är väldigt äkta båda två. Det finns så många som har fasader och håller uppe masker men dessa två visar såå tydligt att det är okej att tvivla och okej att vara osäker. För de visar tydligt att de gör det! Genom sina ifrågasättande, genom sina texter och genom sina ord.

One thought on “Två män jag ser upp till!

Lämna gärna din tanke

