Tillbaka till bloggflow eller att få något gjort!

Igår tog jag beslutet att köra en dag på Landhs i Habo för att få lite mer koncentration. Under den här bloggens bästa månader stort sett bodde jag på ”Briljanten”. Satt här för att jag inte hade något internet hemma. Nu har jag internet hemma och de blir inte många gånger jag kommer hit till kafét. Men idag blev det en tur. Kände i måndags att jag fick inget gjort när jag satt i soffan hemma och såg allt annat som behövde göras. Så idag på morgonen sorterade jag sex lådor med julsaker som jag fick av Mr T och hans mamma. Slänga, behålla eller skänka bort. Jag har jättesvårt att sortera och behöver lära mig det.

Ett steg i rätt riktning är att göra en första gallring och sen lägga i låda, upp på vinden för lite prylvila och sen en röj till.

Dagens juliga

Här är alla lådorna! 

Längre fram kommer ni få se lite ur lådorna på JulkulturCramar. Efter att jag sorterat lådorna och eldat upp lite värme i vårt #korpet så var det lunch och lite Mr Selfridge (ja, jag hade lite svårt att komma iväg). Nu sitter jag här i Habo och filar på inlägg och mailar allt jag tänkt göra så länge. Förhoppningsvis blir det också en tur till gymmet också när jag ändå är i Habo.

Hoppas ni får en fin dag och fortsättning på veckan! Imorgon ska jag ha både Kreativ träff och Bloggfika i Jönkan.

Vi hörs!

p.s såg att Underbara Clara Lidström och Annakarin Nyberg kommer ut med sin fjärde del i april, kul! Den ska heta Kalas. d.s

Lämna gärna din tanke

