Minnen från den 8 december i mitt liv.

Jag gillar facebooks ”den här dagen” mer och mer. Jag är lite av en nostalginörd. Jag älskar att minnas olika saker som hänt olika år på ett visst datum. Oftast är det mest till last eftersom jag har så många negativa datum i mitt liv men idag tänker jag fokusera på det positiva med att minnas!

För ett år sedan drog jag vinnare i en av mina jultävlingar ”De två lyckliga vinnarna är….druuuummm” hette det inlägget! Tydligen åkte jag även hem från min syster för ett år sedan från vår årliga och juliga myshelg. Förra året låg första advent en vecka senare och jag åkte upp för att åka på julbloggsträff. Den blev dock inställd.

För två år sedan (2013) var jag tydligen hos min far och hittade en receptbok från 1986…för 2013 års julklapp.

1474407_10151834505951452_1329596303_n

För tre års sedan 2012 var jag på missionsauktion i Furusjö den 8 december och åt ostkaka!

522581_10151161393561452_883782277_n

År 2010, två veckor i december bodde jag i Blekinge…i en missionskyrka.

154847_466025431451_6805490_n

Denna bilden är så rolig, för jag har gjort allt så fint, städat och stylat så att min röda Hillaredströja syns. Jag har tänt mina två ljus och glömt att ta bort mina trosor som ligger på bordet. Hihi, så störtskönt förvirrat!

69741_466025256451_4223707_n

Anledningen till att jag bodde i Blekinge då? Jag hade två veckors praktik på Sveriges Radio Blekinge. Riktigt roliga veckor! Jag fick göra research och ett grävjobb och hjälpa till med morgonsändning. Däremot så här i efterhand tog jag inte riktigt alla chanser som gavs. Mest av jantmonstret och rädsla. Det kan störa mig i efterhand. Men där och då hade jag roligt!

Brukar ni tänka tillbaka på vad ni gjort rätt och fel? Något jag blev påmind om tack vare facebook var en härlig kväll jag hade med min vän Kristin 2009. Hon var verkligen mitt stöd och räddning många gånger den hösten.  Jag hade flyttat till Jönköping, börjat journalistutbildning och full av massor av sorg efter min mamma. Kristin kände/känner mig och till henne kunde jag rymma när pressen blev för stor! 1916827_203667314352_2095677_n

Undra vart jag har de där örhängena?  Foto: Kristin J

Oj, nu blev det ett långt inlägg om allt möjligt! Men detta är lite vad jag gjort den 8 de december i mitt liv!

3 thoughts on “Minnen från den 8 december i mitt liv.

  1. Alltså visst är det roligt att kika tillbaka ? Använder ofta min blogg för att kika vad gjorde vi denna dag förra året så ditt inlägg va roligt t’nk va massa som händer man skriver ner ändå =) kram o fin torsdag

    Gilla

Lämna gärna din tanke

