3 januari 2013 en stressig dag?

Facebook och deras ”Den här dagen” har jag summerat en gång tidigare. Då gällde det 8 december olika år. Idag tänkte jag berätta om en särskild dag…3 januari 2013. Inte en dag jag tänkte så noggrant på förrän jag såg vad Fejjan berättade. Den dagen la jag upp en ny profilbild, från 2012 års nyårsfirande i Sösdala.

Indisk Charlie Cramer Nyår i Sösdala

Vi hade tema indien och jag bar en sjal från Turkiet
och mammas färgglada ROSA blus! 

Dessutom var det så att min fina vän Madeleine kom på besök, men hon kom först på eftermiddagen så jag hann tydligen blogga som en tok!
För den 3 januari 2013 berättade jag både om

Att assistera till storverk! Bra bröd bakar sig själv!

Efter att jag fått min mors gamla assistent! p.s supergott recept finns även i inlägget d.s Dessutom berättade jag om mina ambitioner för 2013 om att handla mer lokalt i inlägget

Kanske inte som Fadren men Husfadern!

Jag minns att jag och M hade mycket att prata om den dagen för exakt tre år sedan. Vi åt av gott hembakt bröd! I jul har jag inte hunnit träffa henne pågrund av lite olika omständigheter för både henne och mig men Madeleine är en av mina stabila vänner som håller i längden. Likt A från gymnasiet och E för att nämna några!

207650_10151199405551452_103114149_n

Det är spännande och se tre år gamla bilder från sitt eget hus. Så mycket som förändrats. Men också flera grejer som är samma. Bonaden tillexempel men soffan hon sitter i är på tippen, skolbänken uppe på en vind, och blomman död. Dessutom hade jag tydligen bara en hylla då för nu hade det funnits en över Ms huvud också! M är fortfarande lika vacker om inte ännu finare nu.

När hon hade åkt hem lyckades jag tydligen spotta ur mig ännu ett inlägg och en sammanfattning av den absolut bästa julen sen jag blev vuxen…julen i Korpet 2012.

Julsent eller vad ska du komma ihåg till nästa år?

På den tiden fanns ännu inte tankar om en julblogg och Julkulturcramar fanns inte ens i mitt medvetande.

Får nog försöka svara på samma frågor i morgon på julbloggen. Dags att summera julen där nu också!

Dessutom har den 3dje januari en extra plats i mitt hjärta alla år! Min ena morbror fyller år idag/igår! Jag gillar verkligen släktingar och särskilt mina morbröder. Det gjorde jag innan när mamma fanns och ännu mera nu när de är förlängningen av samma gener!

Här var lite om en dag i Kulturtantens liv. Hoppas jag inspirerar er att vara lite nostalgiska och tacksamma imorgon den 4 januari! CRAM på er!

Lämna gärna din tanke

