Jag tog mig genom dagen…med glädjen som hjälp

Oj vilken dag!

Dagen gick i ett från halv 9 till 21. Men när jag satte mig i soffan efter att Qulidés styrelse hade gått hem, hade jag en liten kort stund av hjärtklappning! Länge sen nu…

Jag har gått från planering med mitt kyrkjobb till förmiddagsmacka med två yrväder. Handling på två ställen, hem och slänga i mig mat och ”pausa/lägga upp resten” In till Jönköping där jag träffade mina fantastiska kollegor i Diakonala Rådet i regionen. Mycket allvar, utmaning och skratt där! Särskilt när fyra av oss prata i halva meningar och avslutade med ”precis” och den ende mannen bara gapade av förvåning att vi alla hade förstått den konversationen. När det var dags att crama hejdå till dessa fantastiska kvinnor styrde jag och ”Unge Ers majestät Prinsen” hem mot städning och piff inför att det var styrelsemöte hemma hos mig. Också där mycket skratt och pannor i djupa veck över vad vi vill och kan göra med vår förening!

Skärmavbild 2015-06-15 kl. 16.10.17

Efter att alla Kreativa och Quliga kvinnor gått, städade och renade jag fyra kökslådor för det ingick i min utmaning att rensa ut 200 saker på 20 dagar!

Nu ikväll har jag pratat med min fantastiska ”extrasyster” i telefon, pladdrat och planerat inför helgens bröllop i Skåne. Sen lite kvällsmat med mannen och till sist har jag nu suttit och funderat i någon timme på min årssummering av 2015. Aningen kniviga frågor var det i den listan jag fick tag på.

Hoppas ni alla haft en härlig dag! Har du gjort något särskilt?

Godmorgon eller godnatt fina vänner!

Lämna gärna din tanke

