Min vecka 7, lite mycket tankar

Som ni såg i inlägget Veckans bestyr var det fullfart förra veckan. Måndag, tisdag fullproppad men mycket roligt, men också en hel del psykiskt påfrestande grejer. På onsdagen försökte jag fylla med lugn och fika men även där träffa jag folk och höll i en kurs. Detta är roliga grejer men det är klart. Jag måste koncentrera mig och vara på topp hela tiden. Torsdagens DKN blev inställt och jag ”kollapsade” i soffan. Hade en dag med bara hjärndöd verksamhet och samlade kraft för eftermiddagens och kvällens firande av fyrårig bröllopsdag. Vi hade en underbar eftermiddag, kväll med fika, bio och tapasmiddag. Men på fredagen hann tröttheten ikapp igen. Det är mycket som snurrar i mitt huvud just nu och det tar mycket kraft. Jag funderar mycket på vägval i livet och filar på framtidens utmaningar.
Roligt men krävande… mest krävande. =0)

60997_1215987149_13185089

Lördagen kom och jag började fixa lite hemma och förbereda mig för mellofesten på kvällen. Lagade en mumsig kycklingrätt till mig och Mr T och väntade på att klockan skulle slå 20. Men vid lunch ändrades planerna och vi hamnade på kvällen i ett torp vid Stråkens strand. Så trevlig och gott att lyssna på tre karlar som två och två har väldigt mycket gemensamt men som ibland alla tre ihop har ännu mer att prata om. Att höra dom laga mat ihop med diskussioner och meningsskiljaktigheter. Skräp i hjärnan från veckan fanns kvar under kvällen och stundtals kändes det väldigt tydligt att jag var ensam tjej.

Saknade verkligen S, som en gång i tiden förgyllde dessa kvällar som en förstående kvinna och vän!

I alla fall så blev det Bastubad! Så gött och välbehövligt! I bastun försvinner alla knasiga tankar och krav. Där finns inte ordentlig syn (inga glasögon och inget ljus mer än eldens sken)
I Bastun finns inte mobiltelefoner, oljud eller musik. Där finns värme, samtalet och dimman.

DSCN2536

Från ett tillfälle med mycket skratt med fröken S

Lördagen försvann in i söndagsnatt och sömnen var ett fint avslut på en härlig kväll! För att råda bot eller glömma av alla jobbiga tankar gick jag lycklig till kyrkan för att träffa vännen L, med hela söta familjen! Gudstjänst, kyrkkaffe och för L ändrade planer stressa vi hem för lite lunch. Vid 13.30 satt vi redo i Nyhemshallen för INNEBANDY. MAIS mot Helsingborg. En fartfylld och bra match som tyvärr och oturligt nog slutade med 5-6 förlust för Mullsjös grabbar. Hem och lite eftermiddagsfika och nu har kvällen bara försvunnit framför tv:n med datorn i knät! Dags och sova för att ladda för en fulladdad vecka men många nya och spännande upplevelser! Men mer om det imorgon kanske!

 

2 thoughts on “Min vecka 7, lite mycket tankar

  1. Jag saknar dig också kära Charlie! Oxh som du kanske sätt så försöker jag likea och kommentera lite då och då. Vore kul om du kom hit till våren/sommaren? Jag tänkte bjuda dig till min examensfest den 3/6 tror jag det blir. Cram❤️

    Liked by 1 person

Lämna gärna din tanke

